Thursday, September 2, 2010

Interesting Aproach



Salutare. Revin printr-un post in care voi incerca sa va descriu activitatea mea de astazi. V-ati putea intreba de ce?! Pentru ca astazi nu a fost o zi obisnuita de scoala. Am vizionat o piesa de "teatru" pusa in scena de studentii danezi, pentru care au lucrat 2 saptamani. Aceasta piesa este prezentata copiilor dar noi am avut privilegiul de a o viziona, cu toate ca nu am inteles o boaba de daneza. Nu asta e important. Ce este important este faptul ca aceasta piesa, impreuna cu alte 3 fac parte din procesul de "predare" si "invatare" al copiilor. Iar asta nu este tot. Si ziua de ieri a fost foarte interesanta pentru ca am mers (grupul meu) la un fel de camin. Uitati notiunea de camin pe care il avem acasa. Aici se numeste "After school care" si se ocupa de elevi (intre 5 si 12 ani) odata ce termina cursurile la scoala. In cele ce urmeaza va detaliez cate ceva despre cladire, angajati si tipicul unei zile obisnuite acolo. Si ca sa incepem cu inceputul va spun ca in acea cladire se aduna 117 copii, dintre care 17 cu dizabilitati (ADHD, autism, etc). De acesti 117 copii se ocupa 11 pedagogi (da pedagogi, nu invatatoare, nu educatoare, nu femei de serviciu. Pentru a putea lucra aici ai nevoie de diploma de Social Pedadog, care se obtine dupa o facultate de 3 ani si jumatate). Revenind la datele despre aceasta institutie, amintesc faptul ca lipsa copiilor cu dizabilitati ar reduce numarul de pedagogi de la 11 la 5 !! Trecand la planul constructivo-administrativ amintesc Camera de Creatie, Camera "Tocilarilor" (play station, wii, calculatoare, etc), Camera pentru Muzica (mai bine dotata decat un bar cu muzica live), Camera pentru facut teme,  bineinteles, curtea cu iarba, si nu in ultimul rand Camera in care se cresc iepurii, situata afara. Cred ca vedeti diferentele majore intre aceasta cladire/institutie si aceste "adunari" de baby-sitteri de pe la noi care au aceeasi titulatura, "after school care". Aici fiecare copil are voie sa face exact ce vrea, in orice camera, oricand. Se incearca creerea unui mediu cat mai apropiat de cel de acasa, de aceea exista si cativa barbati in randul angajatilor. Interactiunea dintre adult si copil se limiteaza la nevoia copilului de adult. Altfel copii sunt lasati sa face ce le place, iar asta este un lucru benefic deoarece stimuleaza creerea de grupuri, creativitatea si personalitatea copiilor. Pentru mai multe detalii, va rog sa ma contactati personal, sau intr-un comentariu, cereti un post aditional acestuia. Ajungand la piesa de astazi, precizez ca aceasta propunea ideea unui profesor cam ciudat, ce ramane blocat in propria casa. Tema a fost "Vecini". Astfel 3 copii ce locuiesc alaturi se hotarasc sa il ajute pe acest profesor. Aici incepe cu adevarat intreaga piesa, ce ne duce prin 5 universuri ce se afla in casa acestui profesor. De la dansuri si aplauze pentru a "descuia" o usa magica, pana la a conversa  cu "Omul-WC" si pana la a-ti da tricoul de pe tine (pt baieti)  pentru a ajuta la atingerea greutatii necesare pentru obtinerea unei anume chei, totul a fost pus in scena extrem de bine, fiecare actor cunoscandu-si foarte bine rolul.Pacat totusi, ca nu am inteles prea mult din vorbire, dar ma bucur ca am prins ideea de baza.Piesa s-a bazat pe jocuri de lumini, muzica, o gramada de alte echipamente electrice/electronice pentru a te transpune in universul in care te aflai. Aici inchei prezentarea acestor 2 zile si va rog sa va dati cu parerea asupra celor 2 exemple de educatie prezentate aici. Astept parerile voastre si pe e-mail sau Y!Messenger pe adresa: bacumstefan@yahoo.com Si acum pozele...

P.S. : Primele 2 poze sunt facute la "After school care", urmatoarele fiind facute la piesa de astazi. Imi cer scuze pentr calitatea ultimelor poze, dar nu am vrut sa folosesc Flash'ul pentru a nu deranja atmosfera sau concentrarea actorilor. Si nu uitati...la vita e bella...

1 comment:

  1. interesanta ideea. Dar ma intreb ce a fost mai intai? Oul sau gaina? Daca iti duci copilul de 5 ani la un astfel de mega afterschool dupa care il iei acasa si vede aceleasi sterreotipuri/manele/injuuraturi unde e progresul? Sau ne educam prin copii? Ma intreb ce vine mai intai: educatia de acasa, din partea unor parinti "de tip danez" sau ni se educa copii in astfel de centre de catre strainini si crestem si noi pe langa ei? Ma gandesc ca o astfel de educatie si un astfel de sitem sunt sustinute de familie si mai ales intarite...
    te pupa sora

    ReplyDelete