Monday, November 1, 2010

Experienta continua!!!

Danecult group from VIA University College, Silkeborg
&
International students from Viborg Gymnastic School


























Am reusit sa imi recuperez parola pt acest blog si in sfarsit mai aproape de "scoala mama" in Silkeborg ca sa pot scrie cateva randuri cu ce s-a mai intamplat pe aici! A fost destul de greu in ultima perioada pentru ca am fost mai mult plecati, mereu sa te acomodezi cu locurile si persoanele iar cand credeai ca ai reusit... alta scoala, alte cadre didactice, alti elevi! Mereu au fost probleme cu internetul pt ca fiind wireless functioneaza greu, sau lipseste o zi doua... In Romania nu avem asa wireless peste tot dar ce avem functioneaza, poti folosi acel serviciu suficient de bine pe cand aici mereu acces limitat, parole peste parole, mereu schimba cate ceva si tot asa! Singurul loc unde poti folosi intr adevar internetul este aici la scoala din Silkeborg, si unde ne-am cazat, mereu sunt probleme asa ca de multe ori incerc sa uit ca "avem" internet acasa.
Dar in ultima perioada am avut parte ca de obicei de experiante din care am invatat foarte multe, ne-am facut prieteni, am pus in practica anumite cunostinte.
La Skals-Efterskole am avut un program de armata: mic-dejun, ore, pranz, alte ore, sport, gimnastica, dans, inot, canoe, cantat, verificare teme acolo unde se putea (pt ca nu ai cum sa verifici elevii la o tema la limba daneza), cina, apoi timp liber de socializare, impartasit experiente etc. A fost o perioada fulger perioada petrecuta la Skals-efterskole dar totodata si una de bun augur! A fost foarte interesant cand am avut de tinut ore, singuri!! Geografie, istorie, matematica, engleza, etc... sau cand a trebuit sa vorbim despre tara nostra.
Acum alta practica in predare la o scoala din Sejs dar este mai mult un prilej de a le vorbi celor de aici despre tara noastra si despre sistemul nostru de invatamant! ;) Despre turismul nostru, despre tinerii din Romania, despre sistem si asa mai departe! Isi doresc sa vina la munte la noi in tara sau la plaja, vor sa ajunga pe Transfagarasan sau in cluburile de pe litoral! Sunt curiosi, stiu foarte putine despre Romania dar vor sa cunoasca, intreaba si iti vorbesc cu placere despre tara lor si despre modul lor de viata! Scoala din Sejs este la 6 km de aici asa ca in fiecare dimineata este un bun prilej de a merge cu bicicleta!
Timpul trece foarte repede pentru ca mereu ai ceva de facut! Deja suntem in a 4 saptamana de practica, de predare, de observare; cum profesorii invata elevii si cum elevii invata! Profesorii de asemenea sunt curiosi cum este sistemul de invatamant la noi, cum se preda, ce metode avem, cata libertate, modalitati de evaluare si asa mai departe! Am asistat la o testare la matematica a unor elevi de clasa aVIIa, o testare individuala, test cu variante de raspuns, pe calculator iar rezultatele se puteau vedea in timp real la un pc central din clasa iar apoi erau trimise la Copenhaga la computerul principal, la baza nationala de date. Este ceva nou si pentru elevi si pentru profesori dar deloc greu sau de speriat! Au facut acest lucru pentru a-i controla atat pe elevi cat si pe profesori! Sunt niste profesori fericiti si elevii de asemenea!
Dupa aceasta saptamana urmeaza saptamanile de realizare si sustinere a proiectului, trebuie sa lucram in grupuri de cate 2 persoane cu cineva din alta tara. Proiectul trebuie sa fie legat de experienta nostra aici, despre ce se poate imbunatati aici sau/si la noi, despre sistemul de invatamant danez, romanesc, grec, olandez sau cel din Ucraina!







No comments:

Post a Comment