Tuesday, August 24, 2010

First day of school


Salutare. Astazi a inceput scoala pentru noi. Ar fi simplu sa rezum totul si ar fi de genul : SUPER TARE. Dar sa nu fim lenesi si sa spunem tot. Ziua a inceput la ora 9 cu adunarea tuturor studentilor HHH la receptie. Am urcat intr-o clasa si ne-am asezat in forma de U cu cei 2 profesori in fata noastra. Impresia ce mi-au facut-o cei 2 a fost una extraordinara, parand oameni foarte bine instruiti si chiar cu picioarele pe pamant. Primul lucru ce l-am facut a fost sa ne lipim pe piept o hartiuta cu numele nostru, pentru a fii mai usor de identificat. Pe langa "strigarea catalogului" si prezentarea fiecaruia am trecut la cateva exercitii de cunoastere dupa cum urmeaza : aranjarea tuturor in functie de inaltime fara a avea voie sa vorbim, aranjarea in ordine alfabetica si aranjarea dupa varsta (an + luni) dar cu permisiunea de a vorbi. Foarte dragut pana aici dar mai urmeaza. Am primit fiecare cate un caiet in care am fost incurajati sa scriem orice avem nevoie, de la impresii la injuraturi, la nevoie. Apoi am facut perechi si a trebuit sa il desenam pe celalalt fara a ne uita la foaie si fara a lua pixul de pe foaie. Acelasi tratament l-am primit in schimb apoi aceeasi operatiune asupra noastra, utilizand oglinzi. Nu cred ca mai este nevoie sa spun ca acest lucru a cauzat rasete infernale. Totul face parte din procesul de acomodare si cunoastere a grupului. Pauza de cafea si ceai, gratuite.Dupa aceste lucruri am plecat in turul colegiului, care la origine a fost un centru de copii.  Apoi am continuat cu prezentarea dar intr-un mod mai inedit : perechi de cate 2, iar prin interviul luat celuilalt trebuia sa iti formezi o parere si sa  expui acea parere cu voce tare, ca si cum ai prezenta acea persoana. Destul de ok, cu toate ca eu am vorbit cel mai mult :)).Apoi a intervenit pauza pentru luarea pranzului, pranz care la cantina variaza ca pret intre 9-15 coroane (foarte ieftin si sanatos). Dupa pranz ne-a fost prezentat orarul si in mare, ce vom face in aceste 4 luni. Pe langa cursuri si practica "sociala" , luam parte la "Festival week in the city of Arhus", clase de "Drama" iar prezentarea finala este atat de bine gandita incat va fii o placere sa o facem. Consta intr-o lucrare scrisa, prezentare orala si daca se doreste, intr-o punere "in scena" a acesteia. Se incurajeaza foarte mult lucrul in grup, iar la prezentarea finala se doreste a folosi colectivul clasei pentru exemplificari.  Momentan cam atat am avut de impartasit, sper sa nu fii uitat ceva si ma gandesc la cat de privilegiat sunt ca am reusit sa vin aici. Printre primele lucruri ce ne-au fost spuse a fost acela ca toti profesorii vor fii interpelati utilizand prenumele acestora, lucru ce detensioneaza intr-un fel relatia profesor-student. Mai multe veti afla pe parcurs.
Si nu uitati..la vita e bella!
P.S. : pozele sunt facute in diferite clase ce servesc drept ateliere pentru festivalul de saptamana viitoare, unde studentii prezinta piese de teatru si alte momente artistice.Sa descriem pozele:
1: Barry from Ireland
2: La cantina, cafea si ceai.
3: Irina mandra de "ecusonul" improvizat.
4: Gert Oluf Hansen descriind aceste ateliere si faptul ca aceste clase se pot modifica foarte usor in functie de cerinte.
5: Unul dintre aceste ateliere.
6: Tot la cantina,cafea si ceai.
 Enjoy !

2 comments:

  1. 1) Sa incepi sa mananci la cantina.
    2) Participa la toate programele impuse sau oferite ca voluntariat(sunt bune ca si experiente).
    3) Fa-ti prieteni.
    Te pupa sora

    ReplyDelete
  2. Suna bine. Totul va fi o joaca. Spor la treaba fat boy.

    ReplyDelete